Min Kameraväska

Det var någon som undrade hur min kameraväska såg ut, och tänkte att jag kunde göra ett litet inlägg om det.

 
Vi kan börja med min kamera, köpte den sent på sommaren 2010. Den 6 Augusti 2010 om man ska vara exakt ;)
Först i början så visste jag inte så mycket om att fotografera, hade mest fotat med syrrans 1000D. Men jag snappade snabbt åt mig, pappa lärde mig lite om manuelt läge osv.
Jag tror inte att jag skulle kunna få en bättre kamera att börja med, den fungerar perfekt för mig! som sagt så är det inte kameran som gör allt, utan det är upp till fotografen med ;)


Det objektivet jag fick med då var ett Canon 15-55mm f/3.5-5.6  objektiv. och självklart var det bra som en start! Fast nu använder jag typ aldrig det, det tar inte bra bilder, färgen blir inte bra. Bildern ablir inte alls så skarpa som jag vill att dom ska bli nu. Men innan när jag fick den var det perfekt, för då hade jag inte så stora krav på bilderna jag tar.

Bilder tagna med objektivet: (klicka på bilderna för att göra dom större)





Detta objektivet har en lååång historia, får försöka sammanfatta mig kort.
Pappa hade detta objektivet när han hade sin anologa systemkamera (som då var av märket canon;)), och det passade då min kamera. På den anologa kameran ska det vara 75-300 mm. Men efterssom det är ett anologtobjektiv så blir det ännu zoom i den, så på min kamera är det kanske 100/120-400 mm istället. Och det är ju asbra xD
Ni som fattade, ni fattade. Knasig historia som sagt ;)
Men det är iallafall bra tycker jag, fungerar perfekt (y)

bilder tagna med objektivet: (klicka på bilderna för att göra dom större)




Nu har min lilla favorit! En canon 50mm f/1.8, jag fick det när jag fyllde 13 år. Så har haft det i ungefär ett år då. Det objektivet är fantastiskt, ångrar inte en stund att jag köpte det! Fungerar i alla lägen! Det är det objektivet som pryder min kamera mest!
Jag älskar att det är så skrapt och färgstarkt!

bilder tagna med objektivet: (klicka på bilderna för att göra dom större)



Sen har jag ett som jag tror att jag ska börja använda mer, det är ett av pappas objektiv igen. tror att det är 25-75 eller något? och då blir det ju lite mer zoom då ;) Men det kan jag inte skriva något om, men det verkar asbra iallafall xD

Sen har jag ju annat övrigt som stativ, fjärrkontrol, filter mm.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0